Jan-Dirk fietst in Ierland

Dag 13 Inishmore – Tarbert, 75km, 945m geklommen, 933m gedaald, gem. snelheid 21,7 km/h

Vandaag zou de ferry naar Doolin om 11:30 vertrekken.  Ik hoefde me vanochtend dus niet echt te haasten. Ik wilde nog even het Fort van Aonghasa bezoeken. Vooral vanwege  de spectaculaire ligging van deze ruïne, op de rand van een klif, maakt het een bezoekje waard.  Ik vertrok rond 10 uur vanaf de B&B, maar had me nogal verkeken op de grootte van het eiland. De ruïne bleek op 8km afstand te liggen vanaf de haven! Heen en weer kostte me dat al bijna een uur fietsen. Ik heb nog een poging gewaagd maar de vele klimmetjes en de tijd voor de wandeling naar het fort, hebben me doen besluiten om uiteindelijk van een bezoek af te zien. Ik wilde niet het risico lopen dat ik de ferry zou missen. Ik snap overigens niet waarom zoveel toeristen het eiland bezoeken, afgezien van wat ruïnes, is er nauwelijks wat te beleven.

De overtocht met de boot verliep soepel. Ik was de enige passagier. De zee kan hier enorm spoken maar was nu zeer kalm. Ik heb in de passagiersruimte wat zitten dommelen. We arriveerden binnen een uurtje in Doolin. Hier kon ik de route weer oppakken.  

Het begon direct al weer lekker te stijgen en ik merkte dat ik de route van gisteren nog aardig in de benen had. Ik was van plan een bezoekje te brengen aan de beroemde kliffen van Mouher. In het eerst volgende stadje kwam ik er achter dat ik de afslag had gemist. Lekker dagje vandaag!

Het weer was overigens weer prachtig en er stond weinig wind. Eigenlijk een perfecte fietsdag, maar het landschap viel me wat tegen en de klimmetjes begonnen me nu toch wel wat op te breken.

Rond kwart over zes kwam bereikte ik Killimir. Vanaf hier moest ik per ferry, de rivier de Shannon oversteken die op deze plek bijna 3 km breed is. De ferry vertrok elk heel uur. Aan de overzijde lag het stadje Tarbert, waar ik snel een b&b heb gevonden. Na een heerlijke douche was ik weer aardig opgeknapt. Aan de overzijde van de B&B heb ik een shoarma wrap gehaald die ik in de B&B met een blikje buitenlands bier (Heineken) heb genuttigd. Ik lig er vanavond vroeg in.  

Reacties

Reacties

Carlo

Ik zie dat je wel een heel hoog gemiddelde hebt gefietst??in een Porsche gezeten misschien? Durfde je dag 13 niet in te vullen? Of voelt het voor jou als dag 1?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!