Jan-Dirk fietst in Ierland

Dag 10 Masshill - Newport, 76km, 779 geklommen, 877 m gedaald, gem. snelheid 17.4 km/h

Ik heb tot een uur of acht heerlijk geslapen in de barn. De fietstassen waren snel in gepakt en ik had nog even tijd om de route van vandaag te verkennen. Het was de bedoeling dat je in de barn zelf je ontbijt bereidde maar ik had hier natuurlijk geen rekening mee gehouden. Benjamin en Tineke waren intussen ook wakker en ik mocht nog even de boekbinderij en de werkplaats bewonderen waar de reparatiewerkzaamheden plaatsvinden.

Ik vertrok al weer bij mooi zonnig weer en werd door Benjamin en Tineke de goede richting opgestuurd. Ik had wel een gps, maar daar moesten ze niets van hebben. Ik had moeite om de route terug te vinden. Volgens het routeboekje zou de route langs de B&B lopen maar de track, lag een eind uit de buurt. Hoe kon dat nu weer. Na een verkeerde afslag, die in het bos eindigde, en ik weer terug moest kwam ik er achter dat de track, die ik probeerde te bereiken, de verouderde track was van de vorige editie van de route. Ik volgde nu een nieuwe route en blijkbaar was op dit traject de track niet bijgewerkt ^%%$#$*!@. Dit betekende dat ik nu volledig op de grove kaartjes uit het routeboekje moest gaan rijden. Dat beloofde nog wat.

Er waren twee routes naar Balina, mijn eerstvolgende bestemming waar ik wilde ontbijten. Een snelle variant via de autoroute of een variant via kleine weggetjes en meer klimwerk. Ik was echt voornemens voor de kleine weggetjes variant te gaan maar had blijkbaar een afslag gemist en zat nu op de snelle variant. Ik had nu al weer zoveel tijd verloren dat ik het wel best vond. Na een uurtje bereikte ik Balina waar ik heb ontbeten en een paar nieuwe fietshandschoentjes heb gekocht.

Zie foto’s voor een impressie van de rest van de route naar Newport .

Rond zes uur kwam ik aan in Newport na een heerlijke lange afdaling. Een overnachtingsplek was via booking.com snel gevonden, The Walsh Bridge inn. Hier lekker gedoucht en daarna eenvoudig gegeten in het café van het hotel. Rond 11 heerlijk gaan slapen.


Reacties

Reacties

Carolien

Heey kanjer, wat een avontuur zeg! Een foute weg inslaan kevert (soms) de mooiste ontmoetingen op! Fijn dat het zo goed gaat.

Luuk

Ha JD! Wat een cool avontuur daar in Ierland! Hebben ze nog een beetje lekker biertjes daar? Succes met de rest van de reis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!